Ahad, 20 Oktober 2013

Aku sebagai Pemancing Kurang Tegar


sekarang ni ade hobi baru, er..tapi tak la baru sangat, cume dihidupkan kembali..oh yes!

memancing dengan abam is :D

menarik, sebab aku ditemani oleh pemancing tegar yang tahu mengawal diri..extreme angler is aizat..hew3

first time, beliau ajak aku mancing kat muara Jeti Wak Sempuh, kat area Bagan Lalang, Selangor.

apa perasaan aku?

mestilah best!

haha

nak2 bile dah naikkan sekor ikan kerapu besar 3 jari (boleh la kan, beginner pnye tahapan)

tapi gambar kerapu tak dapat plak diambil..bateri abis..so sad situation

tapi takpe, rasenye lps ni aku akan amik gambar ikan tu semula dalam keadaan segar dalam peti sejuk baim nnti, insyaallah

gambar gelap dicampur kegelapan tuan pancing berikut :P

sebenarnye dah pergi 2 kali..first time pergi tak dapat ikan..sebab gune umpan sotong..

"kerapu mane makan sotong,"kata makcik yang ku jumpe di situ..ni mmg betul2 makcik, takde unsur seram atau khurafat di sini, ok?..setel

jadi kali kedua aku dan is beli lah udang kat pasar malam (hari jumaat lepas) and bergerak semula ke sane pukul 12 malam n sampai pukul 1 pagi

sampai2 trus letak pancing dan yang yes betul ialah bile tak sampai 5 minit kerapu dah makan aku punyer umpan..

kaw2 hepi n kegembiraan itu berterusan hingga ke pagi walaupun tak dapat ikan untuk 7 jam seterusnya..

huhuhuhuhu

kami pun balik semula ke UPM  pukul 8 pagi..

sekian :)






2 ulasan: