Ahad, 19 Januari 2014

Mesir dan Aku


hm, tajuk entri ni macam aku dah pernah pegi je mesir kan?tak pernah lagi sebenarnye..

tapi hati ni macam dah melekat kat sane..sebab kesian (simpati) tengok sedara-sedara kene bunuh dengan sewenang-wenangnye..

tapi cume mampu lihat je..nak bantu memang tak boleh lah..adui..

tak tau nak buat ape sebenarnye dalam menghadapi bende2 macam ni..

memang la orang kate kite ni kene baiki diri sendiri dan seterusnya membaiki masyarakat..tapi entahlah..rase masih useless gak..

hantar doa pun masih rase tak cukup gak..tak tau la macam mane nak tenangkan hati ni bile tengok kesengsaraan orang lain..

tak lama lagi tarikh 25 januari akan menjelang dan semestinya demo besar-besaran akan dilancarkan untuk gulingkan as-sisi..

ambik link dari page fb: Akhukum Abdul Malik


tapi berdasarkan pengalaman lepas, aku dapat rase yang mesti banyak nyawa lagi akan terkorban..sebab ramai tentera yang berpegang dengan fatwa sebahagian ulama besar Mesir yang mengatakan pendemo yang lawan kerajaan ni halal dibunuh (konsep bughah)..

haih, ape la semangat sangat diorang ni..dah banyak kehilangan nyawa pun still semangat..aku tak tau la kalau aku kat tempat diorang, mungkin aku dah lama duduk rumah sebab takut kene tembak.huhu

tapi takpelah, moga Allah selamatkan saudara kite di Mesir ni dengan diberi kekuatan dalam menghadapi kerajaan boneka..

Cukuplah Allah sebagai sebaik-sebaik pelindung ..

*ade orang kata, semakin banyak ujian menimpa seseorang, semakin dekat dia dengan Allah..contohnya time studi week, penuh surau/bilik dengan aktiviti keagamaan..hmmm*

*kalau ade perkongsian tentang isu ni, boleh la kongsi2 sikit*


1 ulasan:

  1. Inshallah.......syukurlah kita tinggal tempat yang agak aman damai....kann

    BalasPadam